Kupujemy matę do ćwiczeń – na co zwrócić uwagę?

0
307

Zapewnia bezpieczeństwo i komfort podczas treningu. O czym mowa? Oczywiście o macie do ćwiczeń, której brak trudno byłoby sobie wyobrazić na zajęciach z jogi, pilatesu czy fitnessu. Rodzi się tylko pytanie, jak wybrać najlepszą? Jakimi kryteriami się kierować?

Rodzaje mat do ćwiczeń

Dlaczego zakup maty do ćwiczeń jest tak ważny? Z prostego powodu – wykonywanie treningu na śliskiej podłodze byłoby nie tylko niewygodne, ale również mogłoby powodować bolesne w skutkach kontuzje, urazy czy otarcia. A zatem, w trosce o swój komfort oraz zdrowie, warto zainwestować w dobrej jakości matę do ćwiczeń. Wybór w tym zakresie jest ogromny, albowiem na rynku znajdziemy wiele jej rodzajów, które bez trudu dopasujemy do osobistych preferencji. Pierwszy rodzaj stanowi ochronna mata do ćwiczeń. Znajduje największe zastosowanie przy stabilizowaniu sprzętu sportowego, zabezpieczając go przed przesuwaniem. Kolejnym modelem jest mata treningowa. Cieszy się uniwersalnym użytkiem, albowiem z równie dużym sukcesem towarzyszy na zajęciach z jogi i pilatesu, jak i treningu fitness. Jej zadaniem jest ochrona przed stłuczeniami i otarciami. Wszystko za sprawą wykonania z syntetycznej pianki – neoprenu, który nie dość, że zapobiega przed ślizganiem to dodatkowo zabezpiecza przed zimną podłogą. Z myślą o fanach jogi, powstała mata do ćwiczeń przeznaczona specjalnie do takiego treningu. Jako, że jej grubość waha się między 2,5 a 3,5 mm, zaliczana jest do najcieńszych mat spośród wszystkich dostępnych w sprzedaży. Na rynku znajdziemy również duże i grube maty gimnastyczne przeznaczone do sal korekcyjnych, akrobatycznych, a także znajdujących zastosowanie jako element wyposażenia gabinetów rehabilitacyjnych. A do judo, karate i innych wschodnich sztuk walki, polecana jest mata do ćwiczeń tatami, jaką produkuje się z odpornych tworzyw syntetycznych.

O czym pamiętać przed zakupem?

Stojąc przed koniecznością zakupu maty do ćwiczeń, warto zwrócić uwagę na kilka niezwykle ważnych szczegółów. Pierwszym z nich jest grubość. Jeśli planujemy wykonywać lekkie ćwiczenia rekreacyjne, wówczas należyty komfort zapewni cienka mata. Co innego w sytuacji, gdy trening będzie intensywny i wymagający niezbędnej amortyzacji. Wtenczas obiektem poszukiwań powinny być grube, zapewniające wygodę i bezpieczeństwo, modele.

Jaka jeszcze powinna być idealna mata do ćwiczeń? Ważnym kryterium w tym zakresie jest wielkość – najlepiej odpowiadająca naszemu wzrostowi.  Nie bez znaczenia pozostaje materiał. Optymalnie, jeśli będzie wykonana z odpornego, łatwego w czyszczeniu materiału, którego powierzchnia będzie chroniła przed rozwojem pleśni i grzybów. Najlepiej sprawdzą się modele z możliwością prania w pralce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here